12.10.14

verwend





























Ik ben aardig verwend dit weekend. In dSweekblad (nr. 164) bij de weekendkrant stonden twee interviews waarbij ik kan watertanden. Een gesprek met Bernard Dewulf naar aanleiding van zijn nieuw boek waarin hij in woorden naar kunst kijkt. Enkele pagina's verder een dubbelgesprek met acteur Dirk Roofthooft en Berlinde De Bruyckere.
Ik kon prachtige gedachten noteren.

En gniffelen, dat deed ik ook. Thuis bij geruit blauw hebben we een 'Dirkske' en een 'Bertje'.  Roofthooft heeft een persoonlijk De Bruyckertje. Wat die mannennamen voor ons betekenen, laat ik in het midden. Die van Roofthooft laat ik jullie lezen in een citaat.
'En Berlinde, zeg je 's morgens ook vriendelijk goeiendag tegen je boom? Of aan het eind van het gesprek, als hij zijn paars-roze operatiehechtingen laat zien: 'Ik noem dat mijn persoonlijk De Bruyckertje.'

Zonder een Dirkske, Bertje of De Bruyckertje? Toch nog een fijne zondag gewenst.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten