11.10.14

sprokkelhout (2)
































Daar lagen ze dan. In elkaar gevlochten gesprokkelde takken. Met belichting. Mijn verhaal over Berlinde De Bruycker kregen ze erbij. Ik wou hen aantonen dat de kernwoorden die ik had onthouden uit ons gesprek over wat kunst voor hen is, nu, op hun leeftijd, toepasbaar waren. Misschien op een totaal andere manier dan ze vorige week dachten. Herkenbaarheid. Realistisch. Oog voor detail en fantasie (waar ik dan verbeelding van maak).

Een waarnemingsoefening. Traag leren kijken. Hoe die takken in elkaar schuiven. Waar licht en donker kan toegepast worden. Met welke materialen...

Indra vertelde hoe ze soms hielp met het weghalen van takken in hun mooie tuin. De volgende keer zal ze heel anders naar die takken kijken. Dat zou mooi zijn. Dan ben ik toch een beetje geslaagd in mijn opzet.

De planttekeningen rechts op het prikbord zijn van de leerlingen op woensdag (6 of 7 jaar). 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten