17.8.13

dorpskermis































Kermis in het dorp. Een periode in het jaar waar ik liever over heen zap. Niet echt mijn ding. Muziek in de straat van 's morgens tot laat in de nacht. Feestvierders die geamuseerd hun weg naar huis zoeken. Maar het mag gezegd worden: de dorpsgenoten weten hoe ze gezellig kunnen feesten. Daar heb ik bewondering voor. Volks en ludiek. Omliggende dorpen kunnen de sfeer niet imiteren.
Gisteren startte het weekend met de traditionele lattenkoers. In groepsjes verkleed op latten een parcours door het dorp afleggen. Zelfs de minister van cultuur werd gespot! Vandaag was er het 'Wibbegemse weiden survival contestje'. Dochterlief streed ook mee met enkele vriendinnen uit de jeugdbeweging. Ze werden tweedes! Voor maandag staat er een Afrikaans getint reuzenhuwelijk gepland. (Waar haalden ze de mosterd vandaan?). Misschien moet ik dan maar even vanaf de zijlijn toekijken met het fotoapparaat in de hand.

1 opmerking:

  1. ziet er fijn uit!
    en wat jammer dat ik het heb gemist
    dat je op kamp was
    dan had ik net als vorig jaar
    een fijne post voor je gemaakt

    dag!

    BeantwoordenVerwijderen